onsdag 1 januari 2014

Älskade Mamma

"Åh, det är så roligt med dig!"
säger min lilla mamma och kramar mig hårt.

Min lilla mamma...

Vi har just stöpt oss varsin liten Nyårs-symbol i tenn, eftersom jag när jag rensade i ett av hennes skåp, råkat hitta en liten gjutpanna med några tennrester i, just på Nyårsdagen.
"Titta, min ser ut som en sån där dansör," säger hon och jag hävdar att det ju måste betyda att det kommer bli mycket dans för hennes del under det nya året.

Min lilla, älskade Mamma.
Som håller på att försvinna ifrån mig som den hon alltid varit.
Min Trygghet, min Hamn, min alltid Varma Famn att hamna i.


















Älskade Mor.

Min Glada, min Oroliga, min Fiffiga och Fantastiska Mamma.

Nu, på väg till nånting Nytt, nånting för oss båda Obekant.

Demens.
Depression.

Så, när jag på Nyårsdagen genom att stöpa lite tenn kan få min fina, fina Mamma att bli så glad, så känner jag att jag vill stöpa tenn varenda dag.

Detta Nya, ännu Obekanta år.

Välkommen 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar