lördag 10 januari 2009

Det går en man med ett pris på sitt huvud...

...i mina kvarter.

Nu har det gått en vecka sedan en objuden man knallade in genom vår olåsta ytterdörr och knallade ut med min fula grå nylonbag som var full med grejer som jag haft med mig till nyårsfirandet i skogen. Där fanns underställ, mamelucker, ullvantar, favvomössa, raggsockor, vitaminpiller och, det värsta av allt - min DAGBOK.
Jag vill döda. Långsamt.

Två intensiva år av mitt liv, lika intensivt beskrivna ligger någonstans som var det än är är fel ställe.
Jag vill döda igen. Men han har inte kommit tillbaka.

Istället bakade jag två bröd...


...och gravade två bitar lax...


...och köpte två nya böcker



Men jag ruttnar fortfarande på den vidriga människan.
Jag sover med bettskena inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar