måndag 12 januari 2009

En blommig Barbapapa

Det var något som inte kändes riktigt rätt med de där tillklippta bitarna som skulle bli en festlig födelsedagsklänning. En känsla av att det mest var jag som skulle se festlig ut.
Som en rosa Barbapapa i blommor.

Kom på att det nog skulle bli finare med en tunika i det där tyget, eller ett par genuint utsvängda hippiebrallor med drakfest-på-Gärdet-känsla.

Så, istället för att sy ihop den där blommiga BP-outfiten har jag nu slaktat favoritklänningen som efter 25 år i min ägo bestämde sig för att ge upp. På bästa sändningstid blottade den min rumpa med ett tyst litet ritsch.

Men nu är den itusprättad och avritad. Avrättad och ituspritad? Klänningen alltså.

Imorgon ska jag sy en ny. Hittade ett annat tyg på fyndvinden. Det kan bli riktigt fint. Och väldigt långt från BP.

Nu godnatt. Hoppas att jag inte ska vara barnvakt hos Mat-Tina inatt igen. Mat-Tina som pratade östgötska och hade ett fult brännsårsärr på halsen. Hon hade flamberat sig, sa hon. Och skånskan var ett måste för att kunna sälja sig själv med mat.

Jag sover med bettskena inatt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar