söndag 29 april 2012

Ny Öppning

Jag vågar inte ens Tro det.
Inte Ropa Hej, inte.

Nehej.

Men försiktigt Hoppas. DET vågar jag.

"Luckily April will soon be over. This has been a very, very tough month for you, no, very tough two months! Actually it began already half a year ago..."

Det kom in en Isländska i mitt Hem, i mitt Liv.
Klarögd med Öppet Hjärta satte hon sig vid mitt Bord och berättade om Mig.

Märkligt Mäktigt.

När hon gått var det mitt på Eftermiddagen. Jag var tvungen att lägga mig ner en stund.
Det slutade med Fem Timmar i Koma.

Har varken hört Telefon eller Väckarklocka.

 
Tvingar mig till slut upp. Vimmelkantar,
Fortfarande Trött.

Men med Något Nytt i Inutiet.

Ett Försiktigt Stillsamt Lugn.

Men inte Ropa Hej Nehej.

Vågar knappt somna in i Natten...
Tänk om jag Förlorar Denna Nya Känsla i min Sömn...

Nej, jag Förstärker den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar