fredag 9 april 2010

Fri att Förändra och Förändras

Älskad yngsta dotter blev myndig idag.

Förändring.

Från och med nu är alla vuxna.

Själv är jag 45 och får göra som jag vill.

Från och med nu vill jag aldrig mer stå till förfogande och hålla god min inför människor som inte förtjänar någonting, av mig.

Yngsta dotterns far är en av dem.

I arton år har jag stått här med kiss och bajs och lekt jävla dumstrutslekar på olika födelsedagar och andra knäpphögtider. Sammanfattningsvis undrar jag varför. Kom det ut något bra av det?
Knappast.

Tänk om jag hade varit starkare och friskare från början. Tänk om... Ja, jädrar! Det hade förändrat en del. Jag hade till exempel inte stått här med en räcka av långkok, kalasmatande, mastodontdiskar och storstädningar i min historia. För andra och efter andra. Men aldrig med andra. Nej, den där pappan har kommit och servats och matats, med fantastiska middagar och stela godminer. Blääääää! Den där pappan som tyckte att det var en god idé att knulla runt i bekantskapskretsen medan jag satt hemma och ammade.

Nej. Nu. Tänker jag sätta mig på en tron och det enda umgänget han och de andra sunkbeteendetyperna jag så lätt drar till mig och låter hänga kvar möjligtvis eventuellt kommer få i fortsättningen ska ske på mina villkor. Kanske kan de få krypa fram med fruktfat att bjuda mig ur för att sedan snabbt bli ivägschasade ty jag, Jag kommer ha Mycket Viktigare Saker att ägna mig åt.

Ja jädrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar