lördag 8 maj 2010

Fem i åtta...

...dundrade jag och skallebanken in på IKEA. Skulle köpa jättelånga gardinstänger. Hittade perfekta långspetsgardiner också. Grabbade åt mig fyra paket som jag behöver till Enormfönstren. Kom hem. Slet upp paket ett. Hängde upp. Snyggesnyggt. Slet upp paket två. Annat mönster. Sketfult.

Så en annan sak. En vän som jag tror letar efter Tryggheten utanför sig själv. Ska ingå Förbund. Jag hann inte prata idag. Om jag hunnit. Vad skulle jag ha sagt? "Det kommer bli bra"?När blir det bra?

Jag tror. Jag tror jag vet. Det blir Bra när Man är Sann. Och det kan man bara vara när man är Nära Sig Själv.

I bästa fall kan man bli det tillsammans med Någon Annan.
Men jag har aldrig lyckats.

Kära M, jag vill verkligen att du ska ha det Bra. Jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar