måndag 31 maj 2010

Stänk

Idag kom Repliken.

Från väninnan med det dåliga förhållandet till alkohol.

Känner mig som duschad. Av anklagelser. Från hennes simtur i offerpölen.

Jag har varit "mer än bara rak"..."så tydlig som man kan vara"... och det har inte uppskattats. Jag har, som hon uttrycker det, gått innanför hennes innersta gräns.

Hon medger att hon har det omtalade problemet. Men att hon tagit tag i det. Genom att hålla sig helt nykter. I perioder.

Jag blir ledsen. Frustrerad. Förbannad.

Okej. Fortsätt då. Med perioddrickandet.

Kanske försöker hon förklara något när hon skriver om sin panikångest. Sina tabletter. Sin terapi. Att hon haft det för jobbigt för att orka berätta.

Häpp.

Därav de glättiga på-låtsas-samtalen från mobilen med det falska jag-är-SÅ-lycklig-kvittrandet.

Hon avslutar med att tala om att hon finns där om jag vill prata med henne.

Finns var?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar