lördag 12 juni 2010

Kräfta-dagen


- Jag behöver en sjal för jag kommer tappa allt mitt hår inom ett par veckor.

Sa hon. Kvinnan som stod framför mig. Det regnade utanför och när våra ögon möttes hade jag Själen på Vid Gavel och ingen kontroll över tårarna som vällde fram och rännilade sig ner över mina kinder.

Vi hade aldrig setts förut. Men nu Såg Vi. Rakt in i varandras Människohjärtan.

I en låda som jag sällan öppnar hittade jag Den Bästa Sjalen. Så provade vi. Jag lindade och knöt och hon såg på oss i spegeln och det var varmt och lugnt och Gud var där och hon blev så fin, så fin i det nya utseendet.

När hon skulle gå frågade jag om jag fick krama henne och hon sa JAA! och så grät vi igen och jag sitter kvar med Kärlek och det Stora i att få Möta en Människa som har Allt Öppet.

Jag måste gråta lite till.

Det måste jag.

Förresten började jag det här inlägget med att skriva fel...:
- Jag behöver en själ...

fick lust att, för egen del, fortsätta:

"...för jag kommer lämna allt jag trodde att jag var inom ett par veckor."




1 kommentar:

  1. Jag tror att det bara finns en endaste snart-tappa-håret-sjal-butik i hela vida världen.

    M

    SvaraRadera