torsdag 30 september 2010

FörklaringsFörsöksSjukan

Jag vaknar med ögon som svider, kliar.
Ser mig i spegeln.
Ser ut som en salamikorv, vittröttvittröttvitt röda prickar runt ögonen. Eksem.
Längesedan. Jättelänge sedan.

Bilden togs för två månader sedan. Jag var förlovad då. Som synes.

Träffade Manpojken igår. Var dåligt förberedd. Tänkte att det är ju bara att säga som det är, inga konstigheter. Syftet var ju gott. Båda vill vara sams. Med varandra. Inte-ovänner.

Efteråt mår jag illa. Av alla bittra anklagelser jag gödslat med. Det var, ju inte meningen.

Jag försöker Förklara. Han säger att han förstår. Jag säger att jag inte kan se det.

Nu ska jag försöka förklara för mig själv.
Igen.

Let's ält!

1 kommentar:

  1. Ville bara säga hej tillbaka. Jag blir så berörd av alla vackra kvinnor som finns i ett slags nät av stöd och kärlek i bloggvärlden. Jag kommer snart tillbaka och läser mer.

    SvaraRadera