tisdag 5 oktober 2010

Tvärstängt

"Jag umgås ju mest med dig via din blogg nu"
sa en av få förtrogna vänner som fått adressen hit.
Han hade en egen blogg då, när jag visade honom min.
Men den har han stängt nu. Bytt Liv. Har han gjort.
Vi brukade prata nätterna igenom.
Jag vet hur det känns när telefonen klibbar fast mot kind och hår. Av fukten från tårar.
När saltvattenslocket klickar till mot trumhinnan.
Han är En Slags Soulmate. Som känner igen de stora känslornas uttryck.
Som en gång, på riktigt fanns intill när min Ensamhet fick mig att störta.
Så får man en speciell plats hos mig.

Manpojken har också fått adressen.
Men han har bara läst, en gång, på min uppmaning.
Här finns i stort sett nästan allt, nåja, åtminstone groteska mängder, att upptäcka om mig. För den som är intresserad.
Kanske dags att ännu en gång konstatera: Han är fan inte intresserad.

Men du M, du läser. Är intresserad. Och nu umgås du med mig och jag vill ropa att Jag Saknar Dig! Och att jag undrar vad fan jag ska läsa, när jag vill umgås med dig?

2 kommentarer:

  1. Vi blottlägger våra sinnen med våra ord. Så är det. Jag önskar, hoppas så, att de som läser är kloka nog att vårda...

    Tänker på dig. Ångeststunder vill gå över. Även om det dröjer. Det vet du.

    Mjukastekramen

    SvaraRadera
  2. Bara Tack. För att Du Finns.
    Stort Tack.
    Också för att du Ser. Vill se.
    Tillbakakramar

    SvaraRadera