lördag 27 november 2010

Det är Ensamsovet...

...som är det största Skräpet med singlandet, tänker jag, när jag kryper ner i det kalla om natten. Med vetepåsen som en varm tyngd mot magen.

Skenet från Maria med Ljusen fladdrar lätt och det slår mig att Sovet med Manpojken ju faktiskt också var Skräp. Storskräp.

Medan jag oftast somnar som en gris och andas tungt hela natten är han min raka motsats. Upp och ner. Äta. Titta på TV. Läsa. Vrida sig. Men inte sova. Lugnt.

Jag har nog aldrig mött någon som sover så dåligt som han.
Det hackade sönder en del av mina nätter också.
Och framförallt, det bästa Sovet jag vet - SkedSovet, HudMotHudSovet, klarade han inte av. En hand i min tills jag somnat, vilket ju alltid gick väldigt fort, kunde han erbjuda. Men det andra - otänkbart. Har alltid varit. För honom.

Men så fick jag det.
Hos den Nya Mannen.
Och Huden brinner än.

Så snart jag tror jag samlat in mig och kopplat loss slänger minnet in en ny fackla och jag skönryser.

Jag önskar att han inte hade blivit så förtjust.
För jag hade så gärna kramat mera.
Men nu, med allt jag vet. Också att jag inte kommer hamna i samma förtjusning som han,
så får jag för mig att jag måste ta Ansvar.
Och backa.

För att det vore Elakt att fortsätta träffas när risken finns att han fastnar ännu mer.
I mig.

Jamen åhhhh!

4 kommentarer:

  1. Älskar ditt Jamen åhhhh! För det är ju liksom aldrig tillräckligt lätt. Livet.
    Men du är klok. Så klok. Så godhjärtad. Så det blir bra. Blir!
    Finaste kramen <3

    SvaraRadera
  2. Jag har läst din fina text några dagar nu.
    Tycker så mycket om dina texter.

    Egentligen borde jag inte kommentera.
    Men jag kan inte låta bli. Bli nu inte ledsen.
    Svårt. Så jävla svårt.
    Var så ärlig och rak som du bara kan. Nu.
    Sedan är det försent...

    Det bästa till dig... alltid det bästa.

    Jagtrorminsanndufårenpusspåkindockså. nu.

    /Marie

    SvaraRadera
  3. Säger också jamenååååååHHHH, det är så svårt. Livet. Kärleken. Allt. Kram

    SvaraRadera
  4. @Regnnatt: Och jag älskar att du hör mig, på det sätt du gör. Tacksamhetskramar!!!

    @Marie: Jo, du borde kommentera, det är Bra för mig att höra dig. Ärlighet är Svaret på så mycket. Det är när vi blir tydliga för varandra som vi kan hitta rätt. Och jag har varit Rak, och Ärlig, mot Mannen med Finsovet. Å ena sidan. Ty jag har sagt honom att jag inte kommer återvända till och stanna i hans Famn. Å andra sidan, håller jag snyggt käften om hur min kropp tokskriker efter hans. Att det storsuckar i mitt bröst när jag ser hans vackra ögon på mina bilder.
    Det bästa till dig min Snöänglande Vän. Det bästa till dig också. Självklartpussar på alla kinder!

    @Ettie Bee: Javisst är det så, Jamen åhhhh & jamenååååååHHHH. Men visst är det också, alldeles förtrollande Magiskt? Att vara Människa.
    KRAM!!!

    SvaraRadera